Info o ciastkach

Eeee...
Żeby strona działała fajnie to trzeba zaakceptować obsługę pewnych plików. Jeśli jesteś nienormalny, nosisz czapkę z amelinium i siedzisz w schronie zbudowanym z poduszek to możesz je sobie wyłączyć. Autor strony nie czerpie żadnych korzyści z cookies (twierdzi nawet, że ten komunikat jest głupi), ale, cóż - Unia wymaga. Korzystając z witryny zgadzasz się z polityką cookies.

Wszystko w budowie...

NetBeans do C++

Każdy się zgodzi, że jednym z lepszych darmowych IDE dla C++ jest CodeBlocks. Do tej pory tak było i u mnie. Używałem go do ćwiczenia - jakieś proste programiki ze SPOJ'a. I wszystko to było dobre. Program napisany w C++ i to w miarę żwawy. No może braku polskich czcionek pod Windowsem trochę trącił (sprawdzane w 2014 roku - nie wiem jak to teraz wygląda).

Ale nie samym SPOJ'em człowiek żyje. Postanowiłem na początku wypróbować WxWidgets. OK, program się uruchamia, coś tam nawet można zrobić ale tutaj również brak polskich czcionek (nie wiem czy to wina CB czy coś po mojej stronie - polskie znaki postanowiłem na razie pominąć). Kompiluję, aż tu nagle jak nie zacznie sypać błędami. Dalem sobie spokój.

Podejście kolejne - GTKMM - pod Windowsem - nie działa. CB i GTKMM w Linux. Błąd przy kompilowaniu, a g++ z terminala działa. OK, więc WTF? No i jeszcze taki zonk.

Ryc. 1. Zonk

Ale zaraz - mam NetBeans - do tej pory przydawał się przy PHP. Pora sprawdzić co i jak.

Ryc. 2. Po utworzeniu projektu ustawiamy opcje kompilacji
Ryc. 3. Widać, że NB ma wsparcie dla GTKMM

Jeszcze drobne "Hello world"



//main.cpp
#include <gtkmm.h>
#include "Win.h"

int main(int argc, char** argv) {
    Gtk::Main kit(argc,argv);
    Win win;
    win.set_title("Test");
    win.set_size_request(400,300);
    win.set_border_width(10);
    Gtk::Main::run(win);
    return 0;
}


//Win.h
#ifndef WIN_H
#define WIN_H

#include <gtkmm.h>

class Win : public Gtk::Window {
public:
    Win();
    Win(const Win& orig);
    virtual ~Win();
private:

};

#endif /* WIN_H */


//Win.cpp
#include "Win.h"

Win::Win() {
    Gtk::Button *but1=new Gtk::Button("Naciśnij mnie");
    add(*but1);
    but1->show();
}

Win::Win(const Win& orig) {
}

Win::~Win() {
}

Ryc. 4. Działa jak natura chciała

No i pisze się tutaj całkiem przyjemnie. Do tego interfejs jest bardziej przejrzysty a w GTKMM mamy polskie znaki, great success. Minusem jest jedna rzecz - NB wymaga wirtualnej maszyny JAVY do działania.

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie dodał komentarza. Możesz być pierwszy.

Napisz komentarz lub zgłoś błąd

Dodane w dniu 29 czerwca 2017 przez Michał Misztal
Kopiowanie powyższych wypocin dozwolone pod warunkiem podania źródła, znaczy tandemu autor + link do strony